Her finder du i kort (og kontant) form lidt hjælp til at komme igang og svar på de oftest stillede spørgsmål i den forbindelse.
Siden åbner i en ny fane så du kan have den åben, mens du forsøger at logge ind og registrere dig.
Siden opdateres med jævne mellemrum.
Du vil kort efter modtage en kort velkomstmail fra vores medlemssystem.
Pakken kan godt indeholde andet end et kontingent - fx betaling for opbevaing af våben eller skabsleje.
Du finder hjælp til ændringe af kortoplysninger i brugervejledningen på side 14.
https://zakobo.dk/guide/zakobo_user_guide.pdf
Du skal bruge MitID i forbindelse med betaling af kontingent og handel i KS-butikken og det skal være fra MitID appen på din mobiltelefon. Det er ikke os, der forlanger det, det er et EU-krav i forbrugerbeskyttelsens hellige navn. MitID skal anvendes hver gang du anvender dit betalingskort.
Dit kontingent opkræves fremover via det betalingskort du har registreret i systemet. Betalingsservice og indbetalingskort gik vi væk fra i 2021.
Dit kontingent blive opkrævet årligt i begyndelsen af april.
Kortoplysningerne opbevares ikke af os men af QuickPay i krypteret form, dvs at dine kortoplysninger er sikret.
Hvis du har registreret dig med et kort, som sidenhen er udløbet, kan du gå i din Profil og vælge 'Økonomi'. Her er der en knap i venstre side der hedder 'Opdater betalingsoplysninger'.
Systemet vil sende dig en mail, hvis det ikke kan trække kontingent på et udløbet eller spærret kort.
Du kan selv bestille et nyt kodeord ved at trykke på 'Glemt password?' på login-boksen.
Ved skift af kodeord skal du først indtaste det gamle kodeord og dernæst skal det nye kodeord indtastes to gange.
Til højre for indtastningsfeltet er der et symbol der minder lidt om et øje. Tryk på det for at kontrollere din indtastning.
Hvis de nye kodeord er ens vil systemet komme med et grønt 'V'-symbol og teksten 'Kodeordene er ens'.
Hold øje med om du har valgt Ja tak eller Nej tak til at få nyhedsbreve. Dit valg skal være tydeligt markeret med en rød klat.
Ændring af oplysninger kræver gen-indtastning af det gældende kodeord.
Vi vil gerne have lov til at sende dig et nyhedsbrev i ny og næ. Hvis du ikke vil have dem kan du melde dem fra.
Et nej tak til nyhedsbreve forhindrer os dog ikke i at sende dig en email eller en SMS, hvis det skulle være nødvendigt.
Ja, det kan du. Du skal blot indtaste en ny i det 3. øverste felt i din profil (en sort kuvert); 'Indtast en mail her for at erstatte din eksisterende mail'.
Husk at din email adresse også er dit brugernavn til systemet. Du skal indtaste dit gældende kodeord når du skifter email.
Du kan alternativt indtaste op til 2 ekstra mail-adresser.
Det korte svar er Ja. Vi vil meget gerne have at du bruger webshop ved køb af ammunition og betaling af baneleje - det giver den hurtigste ekspedition af dig. Og mindst arbejde for os.
Hvis du ikke føler dig tryg ved at handle i KS-butikken som vi kalder vores webshop kan du stadig købe ammunition og betale baneleje som du plejer.
Husk at du altid skal melde din ankomst i SKAKhuset - du må ikke gå direkte til banerne.
Ja, det kan du.
Der er mange oplysninger du ikke selv kan rette. Vi er ved at lægge dem ind i systemet.
De lysegrå felter kan du ikke selv rette. Hvis du er uenig i vores registrering bedes du rette henvendelse til support via hjemmesidens kontaktformular.
Du finder Banereservation i top-menuen. Du skal være logget ind og have et aktivt medlemskab for at kunne reservere en bane.
Ingen reservation, ingen skydning.
Nogle få oplever problemer med at logge på med det tilsendte kodeord - du kan bede om at få et nyt, enten ved at bede om det i login eller ved at skrive til support via hjemmesiden.
En kontingentpakke kan accepteres via det link der er i mailen med orientering om pakken, eller ved at følge det link der kommer frem øverst når du går ind på din profil. Du skal bruge MitID for at verificere betalingen. Hvis MitID ikke virker er det noget i din MitID opsætning, der ikke er i orden. Det kan muligvis også være begrænsninger på det betalingskort du anvender (det kan måske være spærret for nethandel?). Vi kan ikke hjælpe med den del.
Vi kan blot konstatere at det virker for langt de fleste så 'fejlen' ligger med meget stor sandsynlighed hos dig. Beklager hvis det lyder lidt arrogant, men det er desværre sådan det forholder sig.
Tag fat i os - så finder vi en løsning.
Kassereren som er super-duper bruger på systemet er i SKAKhuset de fleste lørdage (ikke alle lørdage, men de fleste) og er tilgængelig fra ca 12.30 til ca. 14.00
Du er også velkommen til at skrive til support via vores kontaktformular på hemmesiden.