Tips & Tricks til medlemssystemet

Her finder du i kort (og kontant) form lidt hjælp til at komme igang og svar på de oftest stillede spørgsmål i den forbindelse.

Siden åbner i en ny fane så du kan have den åben, mens du forsøger at logge ind og registrere dig.

Siden opdateres med jævne mellemrum.


 

Hvad skal jeg gøre for at registrere mig som medlem af KS i systemet?

Læs denne vejledning igennem før du starter.

  1. Log ind på systemet med din email som bruger og det tilsendte kodeord.
    • Hvis du ikke kan finde kodeordet kan du bestille et nyt, der hvor du logger ind i systemet; klik på 'Glemt password?'
  2. Se dine oplysninger igennem. Ret hvis de er forkerte. Tilføj oplysninger, hvis nødvendigt.
    • HUSK at angive om du vil modtage nyhedsbreve eller ej. Der skal være en rød klat for dit valg.
    • Der er en hel del oplysninger du ikke kan rette - det er markeret med en lysegrå skrift. Og de er på vej ind.
  3. Skift dit kodeord til noget kun du kender og kan huske. Husk du skal indtaste det gamle kodeord èn gang, og det nye kodeord to gange.
    • Rul ned i bunden og vælg 'Opdater oplysninger' - systemet vil kvittere med noget tekst i en grøn bjælke hvis det går godt.
  4. Vælg kontingent. 
    • Hvis du er sat op til familemedlemsskab skal du stoppe her og kontakte support via vores kontaktformular på hjemmesiden - ellers
    • Gå op i TOP-Menuen og vælg 'Medlemssiderne
    • Vælg 'Hold & Kontingent tilmelding'
    • Vælg det kontingent, der passer til dit medlemsskab; de fleste skal vælge 'Std kontingent 2021'. Det tilpasser sig efter alder.
    • Når du har valgt kontingent skal du acceptere brugerbetingelser og gå til betaling.
    • Indtast dine kortoplysninger og efterfølgende kvitter med NEMid. 

 

Skal jeg have en profil, skal jeg registreres?

Skyd.dk er fremover det sted vi har oplysninger om vore medlemmer og det er også det system, der opkræver dit kontingent, så hvis du vil være medlem af KS er det et krav at du

  1. er registreret med en profil på skyd.dk
  2. har registreret et kontingent og et gyldigt betalingskort til kontingent-træk

 

Jeg vil helst ikke aflevere mine kortoplysninger til jer

Dine kortoplysninger er sikre og opbevares af QuickPay. Vi har brug for dine kortoplysninger for at kunne opkræve dit kontingent. Vi bruger ikke længere Betalingsservice eller indbetalingskort.

 

Hvordan opkræves kontingent?

Dit kontingent opkræves fremover via det betalingskort du har registreret i systemet. Betalingsservice og indbetalingskort er vi gået væk fra.

 

Hvornår opkræves kontingent?

Hvis du registrerer dig nu betaler du kontingent for hele 2021 med det samme. Derefter vil dit kontingent blive opkrævet i begyndelsen af april. Det gælder kun for dem som pr. 13. april 2021 allerede var medlem af KS.

Grunden til at det foregår således er noget systemteknisk i det nye medlemssystem.

 

Er mine kortoplysninger sikre?

Kortoplysningerne opbevares ikke af os men af QuickPay i krypteret form, dvs at dine kortoplysninger er sikret.

 

Mit kort er udløbet, hvad gør jeg?

Hvis du har registreret dig med et kort, som sidenhen er udløbet, kan du gå i din Profil og vælge 'Økonomi'. Her er der en knap i venstre side der hedder 'Opdater betalingsoplysninger'.

Systemet vil sende dig en mail, hvis det ikke kan trække kontingent på et udløbet eller spærret kort.

 

Nyt kodeord (password)?

Du kan selv bestille et nyt kodeord ved at trykke på 'Glemt password?' på login-boksen.

 

Skift af kodeord

Ved skift af kodeord skal du først indtaste det gamle kodeord og dernæst skal det nye kodeord indtastes to gange.

Til højre for indtastningsfeltet er der et symbol der minder lidt om et øje. Tryk på det for at kontrollere din indtastning.

Hvis de nye kodeord er ens vil systemet komme med et grønt 'V'-symbol og teksten 'Kodeordene er ens'.

 

Hvor finder jeg det kontingent jeg skal vælge?

Hvis du er registreret med familiemedlemsskab bedes du kontakte support for at få det rigtige kontingent tildelt. Vi sender dig derefter en digital kontingent-pakke.

Kontingetet finder du under menupunktet 'Medlemssiderne' > 'Hold og kontingent tilmelding'. Vi tjekker løbende at du har valgt det rigtige kontingent - hvis det er smuttet for dig så ovefører vi dig til det rigtige. Når du tilmelder dig kontingent vil vi gerne bede dig også tilmelde dig 'Mail, riffel' og/eller 'Mail, pistol'. Du finder dem i gruppen 'Mail' samme sted som kontingenterne.

Vi har tidligere anført at betalingen sker 1. september. Dette er ikke korrekt. Betalingen sker med det samme. Det skyldes at systemet opfatter alle som nye medlemmer (tilgengæld slipper man for at betale oprettelsesgebyr på 150kr. - det ville nok også være at stramme den lidt rigeligt).

Mailgrupperne er selvfølgelig gratis - de er beregnet til at vi kan målrette vore mail lidt bedre til dig.

 

Jeg kan ikke få lov til at gemme mine oplysninger

Hold øje med om du har valgt Ja tak eller Nej tak til at få nyhedsbreve. Dit valg skal være tydeligt markeret med en rød klat.

 

Nyhedsbreve?

Vi vil gerne have lov til at sende dig et nyhedsbrev i ny og næ. Hvis du ikke vil have dem kan du melde dem fra.

Et nej tak til nyhedsbreve forhindrer os dog ikke i at sende dig en email eller en SMS, hvis det skulle være nødvendigt.

 

NemID

Du skal bruge NemID i forbindelse med oprettelsen - det er ikke os, der forlanger det, det er et EU-krav i forbrugerbeskyttelsens hellige navn..

Enkelte har haft lidt problemer med NemID i forbindelse med tilmeldingen af dit betalingskort, men det er sandsynligvis et problem i din browser på din PC, og ikke hos os. Hvordan problemet afhjælpes varierer fra browser til browser.

 

Jeg har tilmeldt mig et kontingent, men der er ikke trukket nogle penge på min konto?

Vi trækker tidligst dit kontingent den 1. september.

Vi har endnu ikke holdt generalforsamling i 2021 og generalforsamlingen skal have mulighed for at tage stilling til kontingentets størrelse før vi trækker pengene.

 

Kan jeg ændre min emailadresse?

Ja, det kan du. Du skal blot indtaste en ny i det felt næsten øverst i din profil, hvor der står 'Ny email'.

Husk at din email adresse også er dit brugernavn til systemet. Du skal indtaste dit kodeord når du skifter email.

 

Behøver jeg at benytte jeres webshop?

Vi vil helst have at du bruger webshop ved køb af ammunition og betaling af baneleje - det giver den hurtigste ekspedition af dig. Og mindst arbejde for os.

Husk at du altid skal melde din ankomst i SKAKhuset - du må ikke gå direkte til banerne.

 

Kan jeg bruge mobilepay i webShop?

Desværre er det ikke muligt at betale med mobilepay i webshop endnu. Det er meget højt på listen over opgaver vores leverandør skal tage sig af. Vi er godt klar over at mange efterhånden foretrækker at betale med mobilepay.

Dog er mobilepay ikke muligt og bliver ikke muligt i forbindelse med betaling af kontingent.

 

Jeg kan ikke rette og gemme oplysninger

Der er mange oplysninger du ikke selv kan rette. Vi er ved at lægge dem ind i systemet.

De lysegrå felter kan du ikke selv rette. Hvis du er uenig i vores registrering bedes du rette henvendelse til support via hjemmesidens kontaktformular.

 

Hvor skal jeg reservere banetid?

Vi har ikke taget reservation af banetider i brug endnu - du får besked når vi lukker de gamle regneark.

 

Kodeord virker ikke

Nogle få oplever problemer med at logge på med det tilsendte kodeord - du kan bede om at få et nyt, enten ved at bede om det i login eller ved at skrive til support via hjemmesiden. 

 

Jeg har fået en kontingentpakke men kan ikke acceptere den via min profil.

En kontingentpakke kan kun accepteres via det link der er i mailen med orientering om pakken.

 


Kan jeg få mere hjælp?

Kassereren som er super-duper bruger på systemet er i SKAKhuset de fleste lørdage (dog ikke 1. maj) og er tilgængelig fra ca 12.30 til ca. 14.00

Du er også velkommen til at skrive til support via vores kontaktformular på hemmesiden.