Tips & Tricks til medlemssystemet

Her finder du i kort (og kontant) form lidt hjælp til at komme igang og svar på de oftest stillede spørgsmål i den forbindelse.

Siden åbner i en ny fane så du kan have den åben, mens du forsøger at logge ind og registrere dig.

Siden opdateres med jævne mellemrum.


 

Sådan opretter du en profil

  1. Tryk på 'OPRET PROFIL' i højre side af topmenuen
  2. Udfyld felterne med navn, adresse, telefonnr, email og et selvvalgt kodeord. Tilføj gerne et vellignende foto (ikke et festbillede).
  3. Udfyld de ekstra felter efter bedste evne.
  4. Læs og accepter brugerbetingelser og privaltlivspolitik
  5. Kryds af at du ikke er en robot.
  6. Tryk på den grønne knap 'Gem oplysninger'

Du vil kort efter modtage en kort velkomstmail fra vores medlemssystem.

 

Sådan accepterer du en tilsendt kontingentpakke

Pakken kan godt indeholde andet end et kontingent - fx betaling for opbevaing af våben eller skabsleje.

  1. Log ind på din profil med din email og dit hemmelige kodeord. Hvis du ikke kan huske kodeordet kan du få et nyt tilsendt ved at trykke på 'Glemt password?' Vi anbefaler at du skifter kodeord til noget du kan huske, det er en god idé hvis det er på mindst 8 tegn, indeholder store og små bogstaver, indeholder mindst 2 tal og gerne et specialtegn (+?= #¤_)
  2. I den mail du har modtaget fra os med kontingentpakken er der et link - tryk på det
  3. Den side du kommer ind på giver dig mulighed for at acceptere vores brugerbetingelser - og gå videre til betaling
  4. På betalingssiden (som er fra Quickpay) indtaster du dine kortoplysninger (DanKort, Visakort el.lign.) dvs kort nummer, udløbsmåned og udløbsår samt CVD/CVV koden fra bagsiden af kortet.
  5. Når du trykker på betal bliver du stillet videre til NEMid. Du kan kun verificere betalingen hvis du bruger NEMid appen på din mobiltelefon. Papkort og nøgleviser kan ikke bruges.
    1. NEMid skal kun bruges første gang du handler på siden. Det er et EU-krav - og bestemt ikke vores idé (eller kop te).

 

Ændring af betalingskort

Du finder hjælp til ændringe af kortoplysninger i brugervejledningen på side 14.

https://zakobo.dk/guide/zakobo_user_guide.pdf

 

MitID og hjælp til MitID

Du skal bruge MitID i forbindelse med betaling af kontingent og handel i KS-butikken og det skal være fra MitID appen på din mobiltelefon. Det er ikke os, der forlanger det, det er et EU-krav i forbrugerbeskyttelsens hellige navn. MitID skal anvendes hver gang du anvender dit betalingskort.

 

Hvordan opkræves kontingent?

Dit kontingent opkræves fremover via det betalingskort du har registreret i systemet. Betalingsservice og indbetalingskort gik vi væk fra i 2021.

 

Hvornår opkræves kontingent?

Dit kontingent blive opkrævet årligt i begyndelsen af april.

 

Er mine kortoplysninger sikre?

Kortoplysningerne opbevares ikke af os men af QuickPay i krypteret form, dvs at dine kortoplysninger er sikret.

 

Mit kort er udløbet, hvad gør jeg?

Hvis du har registreret dig med et kort, som sidenhen er udløbet, kan du gå i din Profil og vælge 'Økonomi'. Her er der en knap i venstre side der hedder 'Opdater betalingsoplysninger'.

Systemet vil sende dig en mail, hvis det ikke kan trække kontingent på et udløbet eller spærret kort.

 

Nyt kodeord (password)?

Du kan selv bestille et nyt kodeord ved at trykke på 'Glemt password?' på login-boksen.

 

Skift af kodeord

Ved skift af kodeord skal du først indtaste det gamle kodeord og dernæst skal det nye kodeord indtastes to gange.

Til højre for indtastningsfeltet er der et symbol der minder lidt om et øje. Tryk på det for at kontrollere din indtastning.

Hvis de nye kodeord er ens vil systemet komme med et grønt 'V'-symbol og teksten 'Kodeordene er ens'.

 

Jeg kan ikke få lov til at gemme mine oplysninger

Hold øje med om du har valgt Ja tak eller Nej tak til at få nyhedsbreve. Dit valg skal være tydeligt markeret med en rød klat.

Ændring af oplysninger kræver gen-indtastning af det gældende kodeord.

 

Nyhedsbreve?

Vi vil gerne have lov til at sende dig et nyhedsbrev i ny og næ. Hvis du ikke vil have dem kan du melde dem fra.

Et nej tak til nyhedsbreve forhindrer os dog ikke i at sende dig en email eller en SMS, hvis det skulle være nødvendigt.

 

Kan jeg ændre min emailadresse?

Ja, det kan du. Du skal blot indtaste en ny i det 3. øverste felt i din profil (en sort kuvert); 'Indtast en mail her for at erstatte din eksisterende mail'. 

Husk at din email adresse også er dit brugernavn til systemet. Du skal indtaste dit gældende kodeord når du skifter email.

Du kan alternativt indtaste op til 2 ekstra mail-adresser.

 

Behøver jeg at benytte jeres webshop?

Det korte svar er Ja. Vi vil meget gerne have at du bruger webshop ved køb af ammunition og betaling af baneleje - det giver den hurtigste ekspedition af dig. Og mindst arbejde for os.

Hvis du ikke føler dig tryg ved at handle i KS-butikken som vi kalder vores webshop kan du stadig købe ammunition og betale baneleje som du plejer.

Husk at du altid skal melde din ankomst i SKAKhuset - du må ikke gå direkte til banerne.

 

Kan jeg bruge mobilepay i webShop?

Ja, det kan du.

 

Jeg kan ikke rette og gemme oplysninger

Der er mange oplysninger du ikke selv kan rette. Vi er ved at lægge dem ind i systemet.

De lysegrå felter kan du ikke selv rette. Hvis du er uenig i vores registrering bedes du rette henvendelse til support via hjemmesidens kontaktformular.

 

Hvor skal jeg reservere banetid?

Du finder Banereservation i top-menuen. Du skal være logget ind og have et aktivt medlemskab for at kunne reservere en bane.

Ingen reservation, ingen skydning. 

 

Kodeord virker ikke

Nogle få oplever problemer med at logge på med det tilsendte kodeord - du kan bede om at få et nyt, enten ved at bede om det i login eller ved at skrive til support via hjemmesiden. 

 

Jeg har fået en kontingentpakke men kan ikke acceptere den via min profil.

En kontingentpakke kan accepteres via det link der er i mailen med orientering om pakken, eller ved at følge det link der kommer frem øverst når du går ind på din profil. Du skal bruge  MitID for at verificere betalingen. Hvis MitID ikke virker er det noget i din MitID opsætning, der ikke er i orden. Det kan muligvis også være begrænsninger på det betalingskort du anvender (det kan måske være spærret for nethandel?). Vi kan ikke hjælpe med den del.

Vi kan blot konstatere at det virker for langt de fleste så 'fejlen' ligger med meget stor sandsynlighed hos dig. Beklager hvis det lyder lidt arrogant, men det er desværre sådan det forholder sig.

Tag fat i os - så finder vi en løsning.

 


Kan jeg få mere hjælp?

Kassereren som er super-duper bruger på systemet er i SKAKhuset de fleste lørdage (ikke alle lørdage, men de fleste) og er tilgængelig fra ca 12.30 til ca. 14.00

Du er også velkommen til at skrive til support via vores kontaktformular på hemmesiden.