Generelle brugerbetingelser
Gældende pr 28. februar 2024
Vigtigt!
- Det er et lovkrav at du kan SKV6 godkendes (vandelgodkendes) - det gælder, hvis du er 15 år eller ældre. Det er selvsagt også en betingelse for at du kan blive medlem af KS.
- Du skal anvende et password (kodeord), der ikke er kendt af andre og som andre personer ikke umiddelbart kan gætte sig til. Vi har ingen holdning til om du vælger at anvende det samme password til alle de adgange du måtte have.
- Dit bruger ID og kodeord er personligt og må kun anvendes af dig.
- Du har som medlem af Kjøbenhavns Skytteforening pligt til selv at vedligeholde dine medlemsoplysninger (navn adresse, fødselsdato, køn, telefonnr. o.lign.) i din profil på vores hjemmeside. Oplysningerne skal til enhver tid være korrekte.
- Af hensyn til identifikation, skal du hurtigst muligt efter at du er blevet medlem sørge for at der er et velligende foto af dig tilknyttet din profil.
Foreningens love (vedtægter)
Foreningens vedtægter finder du her: https://skyd.dk/page/foreningens-love - dem bør du have kigget i.
Betalinger
Der modtages betaling fra flg. danskudstedte korttyper:
- Dankort
- Visakort
- Mastercard
Se i øvrigt vore salgsbetingelser. Derudover kan der betales med MobilePay og i helt særlige tilfælde med kontanter.
Kontingent, events, introkurser og løbende ydelser kan kun betales med betalingskort.
Betingelser for betaling af kontingent, events og øvrige løbende ydelser
Ved indgåelse af aftale om medlemsskab – og andre løbende ydelser - godkender medlemmet, at
- Kjøbenhavns Skytteforening er berettiget til at gennemføre transaktioner på medlemmets betalingskort.
- Kontingentbetaling modtages ikke kontant og ikke via MobilePay.
- Medlemmet giver med aftalens indgåelse tilladelse til, at Kjøbenhavns Skytteforening må gennemføre betalingstransaktion for hver kontingent- eller ydelsesperiode (måned, kvartal eller år), så længe medlemsskabet af Kjøbenhavns Skytteforening løber og så længe aftalen om en eller flere specifikke ydelser løber.
- Du vil i slutningen af måneden før betaling modtage en e-mail/sms, med en opkrævning som fortæller dig hvor meget, du skal betale.
- Når du tilmelder dig, accepterer du vores vilkår, og du stopper medlemskabet og den tilhørende kontingentbetaling ved at kontakte foreningen og melde dig ud.
- Ved spærring eller udløb af dit betalingskort er du selv ansvarlig for at foretage en ny tilmelding med et nyt betalingskort.
- Efter hver enkelt gennemført betalingstransaktion fremsendes kvittering til den e-mail adresse, der er oplyst af dig ved opstart af medlemsskab og/eller den løbende ydelse.
- Indgåede aftaler om træk af kontingent eller anden løbende ydelse fra betalingskort er gældende, indtil de opsiges af Kjøbenhavns Skytteforening eller af medlemmet.
- Fornyelse og sletning af kortoplysninger foretages via medlemslogin fra foreningens hjemmeside. Ved kortudløb, kommer der automatisk en mail til dig med påmindelse om at kortoplysninger skal fornyes. Du er selv ansvarlig for at forny/rette dine betalingskortoplysninger i systemet.
- Kontingent eller løbende ydelse kan være underlagt særskilte vilkår/reglement, som oplyses ved opstart/køb af abonnementet.
Løbende ydelser er for eksempel
- Kontingent
- Betaling for opbevaring af et eller flere våben i et af foreningens våbenskabe
- Leje af materialeskab i SKAKhuset
- Køb, optjening og anvendelse af point
Point
Point kan optjenes ved at udføre fastlagte mindre opgaver for foreningen. Point kan anvendes i KS-butikken som delvis betaling. Point udbetales ikke kontant og refunderes ikke. Der må ikke spares point op - de skal anvendes løbende så saldoen ikke bliver for stor.
Udmeldelse af Kjøbenhavns Skytteforening
Ønsker du, at melde dig ud af Kjøbenhavns Skytteforening skal det gøres skriftligt til kassereren på kasserer@skyd.dk - du kan anvende vores kontaktformular.
Udmeldelse midt i en kontingentperiode medfører ikke refusion af resterende kontingent eller abonnement, og du kan ikke gøre krav på andel af foreningens eventuelle formue. Indskud/indmeldelsesgebyr refurnderes ikke.
Ved udmeldelse beholder vi dine data i indeværende år + 5 år.
Afmelding af hold eller events.
Ønsker du at afmelde dig af hold eller event skal det gøres via hjemmesiden. Events med betaling, fx introkurser, skal afmeldes mindst 48 timer før event-start.
Ved senere afmelding refunderes det indbetalte beløb ikke.
Bilag
B1
Dit CPR løbenr.
B2
Dit skyttenummer (KAP nr)